-
Strategia komunikacji
_ _ _
Dzień dobry, nazywam się Logarytm.
Zmieniam złożone wyzwania w czytelne strategie komunikacji.
Od ponad 20 lat łączę wiedzę praktyczną – z branży medialnej – z doświadczeniem w działaniach społecznych, na rzecz osób z niepełnosprawnością.
Bogaty o doświadczenie z trzeciego sektora, świadomy potrzeb sektora pierwszego i drugiego – potrafię skutecznie dokonywać tych zmian.
Zmiana to podróż od bieli chaosu, przez wybuch czerni, przez szarości kreacji do czerni rozwiązań. Biel odkrywa problemy, szarość kształtuje nowe przekazy, a czerń je finalizuje, tworząc pełen kontrast i klarowność.
-
Teoretycznie
– każda organizacja funkcjonująca w dzisiejszej przestrzeni publicznej, tworzy „przekazy” na temat swojej misji oraz działań.W praktyce
– często okazuje się to trudne. „Przekazy” zawiłe, a nawet sprzeczne, wprowadzają w błąd i zakłopotanie odbiorców. I wtedy autorzy „przekazów” tłumaczą odbiorcy: „Wszystko jest ważne i nie da się tego uprościć. Koniec i kropka”.W rezultacie
– mamy chaos. Mnożenie problemów, wiadomo – to mnożenie – jest trudne i pracochłonne. Zła komunikacja jest jak próba mnożenia ogromnych liczb w głowie – chaotyczna i frustrująca.Logarytm zamienia pracochłonne mnożenie na proste dodawanie.
_ _ _
Strategia komunikacji, a co to?
To praktyczne rozwiązania oparte na prostocie, łączące oczekiwania z możliwościami, by nowe „przekazy” były intuicyjne i skuteczne.
To dokumentacja połączona z trzech części:
Analiza + Kreacja + Strategia.Proces tworzenia strategii komunikacji wygląda następująco:
1. Aktualne określenie grupy docelowej:
a). audyt i analiza komunikacji
b). identyfikacja problemów2. Kreacja nowych przekazów:
a). likwidacja problemów
b). audyt kontrolny
3. Opracowanie strategii komunikacji.
4. Wdrożenie i monitoring.
-
Przykładowe strategie komunikacji
_ _ _
1. Funny Branding
Strategia to humor. To on może poruszać każdą problematykę – może też, z powodu braku ograniczeń wizualnych otwierać szersze możliwości komunikacyjne.
Grupa celu: K/M 16+ lat
© Acztery / Mediabrands
2002 – 2011 -
2. Lektury 5D
Strategia to nowy model dydaktyczny, dopasowany do przebodźcowanej młodzieży z XXI wieku – dający współczesne narzędzia komunikacyjne nauczycielom z XX wieku.
Grupa celu: K/M 16-20 lat
© Dolnośląski Instytut Doradczy / Fundacja Katarynka
2014 – 2017 -
3. Konkret 3.0
Strategia to idea produkcji i dystrybucji atrakcyjnych oraz przydatnych treści. Mają one za zadanie zainteresować i utrzymać zainteresowanie ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców – tak, aby nakłonić ich do działania.
Grupa celu: K/M 18-50 lat
© Nowe media rolnicze
2018 – 2020 -
_ _ _
Obszary działań:
1. Strategie komunikacyjne
2. Kreacja oraz produkcja
3. Zarządzanie projektami i zespołami
4. Społeczna odpowiedzialność biznesu
5. Edukacja i innowacje pedagogiczne