• Strategia komunikacji

    _ _ _

    Dzień dobry, nazywam się Logarytm.

    Zmieniam złożone wyzwania w czytelne strategie komunikacji. 

    Od ponad 20 lat łączę wiedzę praktyczną – z branży medialnej – z doświadczeniem w działaniach społecznych, na rzecz osób z niepełnosprawnością.

    Bogaty o doświadczenie z trzeciego sektora, świadomy potrzeb sektora pierwszego i drugiego – potrafię skutecznie dokonywać tych zmian.

    Zmiana to podróż od bieli chaosu, przez wybuch czerni, przez szarości kreacji do czerni rozwiązań. Biel odkrywa problemy, szarość kształtuje nowe przekazy, a czerń je finalizuje, tworząc pełen kontrast i klarowność.

  •  

    Teoretycznie
    – każda organizacja funkcjonująca w dzisiejszej przestrzeni publicznej, tworzy „przekazy” na temat swojej misji oraz działań.

    W praktyce
    – często okazuje się to trudne. „Przekazy” zawiłe, a nawet sprzeczne, wprowadzają w błąd i zakłopotanie odbiorców. I wtedy autorzy „przekazów” tłumaczą odbiorcy: „Wszystko jest ważne i nie da się tego uprościć. Koniec i kropka”.

    W rezultacie
    – mamy chaos. Mnożenie problemów, wiadomo – to mnożenie – jest trudne i pracochłonne. Zła komunikacja jest jak próba mnożenia ogromnych liczb w głowie – chaotyczna i frustrująca.

     

    Logarytm zamienia pracochłonne mnożenie na proste dodawanie.

    _ _ _

    Strategia komunikacji, a co to?

    To praktyczne rozwiązania oparte na prostocie, łączące oczekiwania z możliwościami, by nowe „przekazy” były intuicyjne i skuteczne.

    To dokumentacja połączona z trzech części:
    Analiza + Kreacja + Strategia.

     

    Proces tworzenia strategii komunikacji wygląda następująco:

    1. Aktualne określenie grupy docelowej:

    a). audyt i analiza komunikacji
    b). identyfikacja problemów

    2. Kreacja nowych przekazów:

    a). likwidacja problemów
    b). audyt kontrolny

    3. Opracowanie strategii komunikacji.

    4. Wdrożenie i monitoring.

  •  

     

    Przykładowe strategie komunikacji

    _ _ _

    1. Funny Branding

    Strategia to humor. To on może poruszać każdą problematykę – może też, z powodu braku ograniczeń wizualnych otwierać szersze możliwości komunikacyjne.

    Grupa celu: K/M 16+ lat
    © Acztery / Mediabrands
    2002 – 2011

  •  

    2. Lektury 5D

    Strategia to nowy model dydaktyczny, dopasowany do przebodźcowanej młodzieży z XXI wieku – dający współczesne narzędzia komunikacyjne nauczycielom z XX wieku.

    Grupa celu: K/M 16-20 lat
    © Dolnośląski Instytut Doradczy / Fundacja Katarynka
    2014 – 2017

  •  

    3. Konkret 3.0

    Strategia to idea produkcji i dystrybucji atrakcyjnych oraz przydatnych treści. Mają one za zadanie zainteresować i utrzymać zainteresowanie ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców – tak, aby nakłonić ich do działania.

    Grupa celu: K/M 18-50 lat
    © Nowe media rolnicze
    2018 – 2020

  •  

    _ _ _

    Obszary działań:

    1. Strategie komunikacyjne
    2. Kreacja oraz produkcja
    3. Zarządzanie projektami i zespołami
    4. Społeczna odpowiedzialność biznesu
    5. Edukacja i innowacje pedagogiczne